Żelazny Szlak Rowerowy

Żelazny Szlak Rowerowy

Żelazny Szlak Rowerowy

Żelazny Szlak Rowerowy

Wyróżnienie specjalne w konkursie na Najlepszą Przestrzeń Publiczą Województwa Śląskiego - 2021; 1 z 16 "Cudów Polski" wybrany w plebiscycie National Geographic Poland
Wyróżnienie specjalne w konkursie na Najlepszą Przestrzeń Publiczą Województwa Śląskiego - 2021; 1 z 16 "Cudów Polski" wybrany w plebiscycie National Geographic Poland
Wyróżnienie specjalne w konkursie na Najlepszą Przestrzeń Publiczą Województwa Śląskiego - 2021; 1 z 16 "Cudów Polski" wybrany w plebiscycie National Geographic Poland
Wyróżnienie specjalne w konkursie na Najlepszą Przestrzeń Publiczą Województwa Śląskiego - 2021; 1 z 16 "Cudów Polski" wybrany w plebiscycie National Geographic Poland

43-kilometrowa trasa rowerowa w miejscu byłych linii kolejowych

43-kilometrowa trasa rowerowa w miejscu byłych linii kolejowych

Pomysł na Żelazny Szlak Rowerowy zrodził się z chęci wykorzystania wyłączonych od 20 lat z użytkowania linii kolejowych. Problem jaki stanowiły nieużytkowane, zdegradowane linie kolejowe, zmieniono w transgraniczny produkt turystyczny. Na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój, trasa liczy niemal 10 km. W sumie Żelazny Szlak Rowerowy to łącznie 55 km przygody - widokowa trasa pozwalająca znaleźć wytchnienie w otoczeniu przyrody, udostępniająca urokliwe zakątki, historię kolei, bogactwo przyrodnicze i kulturowe pogranicza, a równocześnie umożliwia bezpieczne przemieszczanie się między połączonymi nią miejscowościami. Wzdłuż trasy jastrzębskiej znajdują się 4 większe punkty odpoczynkowe i kilka mniejszych. Wyposażone są one w infrastrukturę przyjazną rowerzystom – wiaty, ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery. Sam Szlak, poza miejscami gdzie jest prowadzony drogami publicznymi lub alejkami parkowymi, wyłączony jest z innego ruchu niż rowerowy. Trasę wzbogacono o atrakcję jaką jest pumptrack do jazdy terenowej w miejscu dawnej stacji kolejowej w Ruptawie. Nawierzchnia ścieżki wykonana jest z mieszanki mineralno - epoksydowej na podbudowie z betonu i na znacznym odcinku została zabezpieczona barierkami. Całość tworzy przyjazną przestrzeń, która pozwala na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Unikatowa pętla Żelaznego Szlaku, łączy pięć gmin i miast po obu stronach granicy - po polskiej stronie przebiega przez teren Zebrzydowic, Jastrzębia-Zdroju i Godowa, a po stronie czeskiej Karwiny i Piotrowic koło Karwiny.

Pomysł na Żelazny Szlak Rowerowy zrodził się z chęci wykorzystania wyłączonych od 20 lat z użytkowania linii kolejowych. Problem jaki stanowiły nieużytkowane, zdegradowane linie kolejowe, zmieniono w transgraniczny produkt turystyczny. Na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój, trasa liczy niemal 10 km. W sumie Żelazny Szlak Rowerowy to łącznie 55 km przygody - widokowa trasa pozwalająca znaleźć wytchnienie w otoczeniu przyrody, udostępniająca urokliwe zakątki, historię kolei, bogactwo przyrodnicze i kulturowe pogranicza, a równocześnie umożliwia bezpieczne przemieszczanie się między połączonymi nią miejscowościami. Wzdłuż trasy jastrzębskiej znajdują się 4 większe punkty odpoczynkowe i kilka mniejszych. Wyposażone są one w infrastrukturę przyjazną rowerzystom – wiaty, ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery. Sam Szlak, poza miejscami gdzie jest prowadzony drogami publicznymi lub alejkami parkowymi, wyłączony jest z innego ruchu niż rowerowy. Trasę wzbogacono o atrakcję jaką jest pumptrack do jazdy terenowej w miejscu dawnej stacji kolejowej w Ruptawie. Nawierzchnia ścieżki wykonana jest z mieszanki mineralno - epoksydowej na podbudowie z betonu i na znacznym odcinku została zabezpieczona barierkami. Całość tworzy przyjazną przestrzeń, która pozwala na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Unikatowa pętla Żelaznego Szlaku, łączy pięć gmin i miast po obu stronach granicy - po polskiej stronie przebiega przez teren Zebrzydowic, Jastrzębia-Zdroju i Godowa, a po stronie czeskiej Karwiny i Piotrowic koło Karwiny.

Pomysł na Żelazny Szlak Rowerowy zrodził się z chęci wykorzystania wyłączonych od 20 lat z użytkowania linii kolejowych. Problem jaki stanowiły nieużytkowane, zdegradowane linie kolejowe, zmieniono w transgraniczny produkt turystyczny. Na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój, trasa liczy niemal 10 km. W sumie Żelazny Szlak Rowerowy to łącznie 55 km przygody - widokowa trasa pozwalająca znaleźć wytchnienie w otoczeniu przyrody, udostępniająca urokliwe zakątki, historię kolei, bogactwo przyrodnicze i kulturowe pogranicza, a równocześnie umożliwia bezpieczne przemieszczanie się między połączonymi nią miejscowościami. Wzdłuż trasy jastrzębskiej znajdują się 4 większe punkty odpoczynkowe i kilka mniejszych. Wyposażone są one w infrastrukturę przyjazną rowerzystom – wiaty, ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery. Sam Szlak, poza miejscami gdzie jest prowadzony drogami publicznymi lub alejkami parkowymi, wyłączony jest z innego ruchu niż rowerowy. Trasę wzbogacono o atrakcję jaką jest pumptrack do jazdy terenowej w miejscu dawnej stacji kolejowej w Ruptawie. Nawierzchnia ścieżki wykonana jest z mieszanki mineralno - epoksydowej na podbudowie z betonu i na znacznym odcinku została zabezpieczona barierkami. Całość tworzy przyjazną przestrzeń, która pozwala na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Unikatowa pętla Żelaznego Szlaku, łączy pięć gmin i miast po obu stronach granicy - po polskiej stronie przebiega przez teren Zebrzydowic, Jastrzębia-Zdroju i Godowa, a po stronie czeskiej Karwiny i Piotrowic koło Karwiny.

Pomysł na Żelazny Szlak Rowerowy zrodził się z chęci wykorzystania wyłączonych od 20 lat z użytkowania linii kolejowych. Problem jaki stanowiły nieużytkowane, zdegradowane linie kolejowe, zmieniono w transgraniczny produkt turystyczny. Na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój, trasa liczy niemal 10 km. W sumie Żelazny Szlak Rowerowy to łącznie 55 km przygody - widokowa trasa pozwalająca znaleźć wytchnienie w otoczeniu przyrody, udostępniająca urokliwe zakątki, historię kolei, bogactwo przyrodnicze i kulturowe pogranicza, a równocześnie umożliwia bezpieczne przemieszczanie się między połączonymi nią miejscowościami. Wzdłuż trasy jastrzębskiej znajdują się 4 większe punkty odpoczynkowe i kilka mniejszych. Wyposażone są one w infrastrukturę przyjazną rowerzystom – wiaty, ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery. Sam Szlak, poza miejscami gdzie jest prowadzony drogami publicznymi lub alejkami parkowymi, wyłączony jest z innego ruchu niż rowerowy. Trasę wzbogacono o atrakcję jaką jest pumptrack do jazdy terenowej w miejscu dawnej stacji kolejowej w Ruptawie. Nawierzchnia ścieżki wykonana jest z mieszanki mineralno - epoksydowej na podbudowie z betonu i na znacznym odcinku została zabezpieczona barierkami. Całość tworzy przyjazną przestrzeń, która pozwala na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Unikatowa pętla Żelaznego Szlaku, łączy pięć gmin i miast po obu stronach granicy - po polskiej stronie przebiega przez teren Zebrzydowic, Jastrzębia-Zdroju i Godowa, a po stronie czeskiej Karwiny i Piotrowic koło Karwiny.

Projekt i realizacja ścieżek rowerowych w Jastrzębiu-Zdroju w ramach projektów "Żelazny Szlak Rowerowy" i "Rowerem po Żelaznym Szlaku"

Projekt i realizacja ścieżek rowerowych w Jastrzębiu-Zdroju w ramach projektów "Żelazny Szlak Rowerowy" i "Rowerem po Żelaznym Szlaku"

Projekt i realizacja ścieżek rowerowych w Jastrzębiu-Zdroju w ramach projektów "Żelazny Szlak Rowerowy" i "Rowerem po Żelaznym Szlaku"

Projekt i realizacja ścieżek rowerowych w Jastrzębiu-Zdroju w ramach projektów "Żelazny Szlak Rowerowy" i "Rowerem po Żelaznym Szlaku"

Typ:
Zagospodarowanie
Lokalizacja:
Śląskie
Inwestor:
Miasto Jastrzębie Zdrój
Rok projektu:
2015
Rok realizacji:
2020
Status:
Zrealizowany

biuro@architekt-sp.pl

+48 606 803 381

Rybnik, ul. Rymera 4
44-270


©2023 ARCHiTEKT studio projektowe

Więcej podobnych

Więcej podobnych

biuro@architekt-sp.pl

+48 606 803 381

Rybnik, ul. Rymera 4
44-270


©2023 ARCHiTEKT studio projektowe